ODPRTA KUHNA – reševanje problematike praznih želodcev in neodločnosti

Vsakdo od nas zagotovo pozna klišejski problem, predvsem parov, ko sta partnerja izjemno lačna, a hkrati nobenemu od njiju ne pade na pamet niti ena sama dobra ideja, kaj ali kje bi lahko jedla oziroma kaj bi pravzaprav sploh rada jedla.

Lakota in inovativnost z roko v roki

Prav lakota je tista, ki je Liorja Kochavyja spodbudila k razmisleku, ko je bila njegova žena Alma nekaj tednov odsotna in je namesto z njenimi kulinarskimi spretnostmi lakoto preganjal z obiskovanjem najrazličnejših restavracij. Ne more preko tega, da ne bi izrazil neizmernega presenečenja in navdušenja nad dejstvom da lahko v dveh različnih restavracijah, ki sta med seboj oddaljeni zgolj trideset minut, najdeš popolnoma drugačne vrste jedi. Izraelec je navajen svoje domače, tradicionalne kuhinje, ki nima ne sezonske ne lokalne različice. Slovenska kulinarika je zato zanj predstavljala velik kulinarični šok. Preprosto fasciniran in navdušen je bil nad slovenskim načinom pridelovanja sestavin, njihovo uporabo v kulinariki in nad slovenskim načinom pripravljanja hrane nasploh. Dobil je idejo, da bi na enem kraju zbral najboljše, kar lahko v kulinaričnem smislu ponudi Slovenija, prostor, kjer bi tako tujci kot domačini na kupu lahko okušali več med seboj tudi popolnoma različnih jedi. Presenetilo ga je predvsem to, da doslej v Ljubljani ni obstajala nikakršna tržnica te vrste, ki je sicer pogosta značilnost prestolnic v mnogih državah širom sveta. Tako se je rodila ideja o Odprti kuhni.

Odprta kuhna – ‘edinstvena in najbolj priljubljena kulinarična tržnica na sončni strani Alp’

Zmagovalno idejo sta Lior in Alma oblikovala na podlagi koncepta tovrstnih tržnic s pripravljeno hrano s celega sveta, s to spremembo, da sta vanjo vključila vrhunsko raznoliko ponudbo s strani najboljših kuharjev pri nas. Odprta kuhna je vse od leta 2013 unikatna kulinarična tržnica, ki ji uspeh zagotavlja visoka kakovost, ustvarjalnost in edinstvenost, pričakovana tako s strani organizatorjev kot gostincev, ki se na tem dogodku predstavljajo. V svojem bistvu predstavlja začetek slovenske poulične kulinarike. Na odprti kuhni v Ljubljani skupno sodeluje okoli osemdeset ponudnikov, vsak teden pa se jih na stojnicah predstavi med štirideset in petdeset. ”Gre za druženje in raznoliko ponudbo hrane in pijače, kjer se najde vse za vsakogar. Ker se ponudniki tedensko menjajo, obstaja za vsakega obiskovalca vedno možnost unikatnega doživetja,” pravi Kristijan Povirk, kuhar pri eni izmed najbolj obiskanih stojnic – Stari pisker.

Kulinarična karavana potuje po celi Sloveniji

Poleg Pogačarjevega trga ob petkih pa Odprta kuhna oživi tudi druga mestna jedra, in sicer enkrat mesečno v soboto v Kopru na Carpacciovem trgu, v Celju na Mestni tržnici ali Ptuju na Mestnem trgu, ter v sredo na Bevkovem trgu v Novi gorici. Na vsaki od teh lokacij se predstavi okoli petindvajset gostincev. Obiskovalci lahko svoje brbončice navdušujejo od konca marca pa vse do oktobra med deseto uro zjutraj in deveto zvečer, med poletnimi mesci pa se urnik podaljša do desete ure. Letno to skupaj nanese okoli trideset dogodkov.

Kakovost, kreativnost, raznolikost

Že po vodilu raznolikosti, ki je eden ključnih faktorjev pri udejstvovanju samega projekta, je seveda logično pričakovati, da je na stojnicah moč najti vse od tradicionalne slovenske kuhinje, pa do mednarodnih kulinaričnih specialitet. Na stojnicah se predstavljajo najrazličnejše gostilne, restavracije, kmečki turizmi pa tudi največji mojstri slovenske kulinarične scene sami. Obiskovalci lahko izbirajo med različnimi vrstami hrane, ki jo ponudniki pripravljajo – mesne jedi, jedi z žara, sladice, slovenska ali mednarodna kuhinja, brezglutenske jedi, ribe in morske jedi, vegetarijanske in veganske jedi ter sodobna kuhinja. Poleg izjemno širokega spektra hrane pa so ljubiteljem dobre hrane ponujene tudi različne vrste pijač – od točenega piva pa vse do najrazličnejših vin, penin ali koktejlov.

”Ključ, po katerem se sestavlja ponudba vsakega dogodka, temelji na raznolikosti, kar pomeni, da je na vsaki od stojnic ponudba različna in se tako jedi in pijače ne ponavljajo, gostom pa je zagotovljen širok spekter mojstrovin. Svojo ponudbo oblikujemo glede na trende v stroki, kot tudi z obzirom na to, po čem gostje na sami kuhni in v lokalu najbolj povprašujejo,” sestavljanje ponudbe, ki bo predstavljena na stojnici,” komentira Aljaž Žilnik, direktor Starega piskra.

Vsako novo jed v ponudbi organizatorka Enisa Mujezinović odobri in skrbno bdi nad tem, da ponudba ostaja nadvse kakovostna, edinstvena in kar se da raznovrstna. ”Kakovost, kreativnost in raznolikost – to so ključni kriteriji, po katerih izbiramo ponudnike, ki se predstavljajo na stojnicah Odprte kuhne,” selekcijo sodelujočih komentirata zakonca Kochavy.

Odprta kuhna in Pogačarjev trg – eno brez drugega ne gre

Število obiskovalcev in gostincev, ki bi nadvse radi sodelovali, se iz leta v leto povečuje, zato je logično pomisliti na menjavo lokacije, saj je kapaciteta Pogačarjevega trga precej omejena. Toda Lior o selitvi Odprte kuhne, njeni razširitvi ali uvedbi podružnic ne razmišlja, saj Pogačarjev trg označuje kot ”domačo bazo” Odprte kuhne, blizu domačinom, ki iz svojih pisarn pridejo na kosilo in turistom, ki se med ogledom znamenitosti prestolnice radi ustavijo in razveselijo svoje želodce. Hkrati pravi, da je ta dogodek oživil do takrat zamrli Pogačarjev trg, ki ga ljudje zdaj že brez premisleka povezujejo s hrano. Poleg tega pravi, da so na trg vsi udeleženi že kar močno osebno navezani, prva asociacija ob njegovi omembi pa je prav gotovo Odprta kuhna.

Vedno večje zanimanje za zdaj že tradicionalen dogodek pa ne pomeni uspeha samo za organizatorje, kulturo prehranjevanja v Sloveniji in zanimanje za kulinariko, temveč tudi za sodelujoče na stojnicah Odprte kuhne. S sodelovanjem na dogodku se povečuje tako njihova prepoznavnost, kot tudi obisk v njihovih restavracijah. K temu vsekakor ogromno pripomore tudi oglaševanje dogodka na spletnih platformah in vedno bolj razširjenih socialnih omrežjih, kot so Facebook, Instagram in Twitter, kjer imajo račun tako Odprta kuhna kot celota, kot tudi večina sodelujočih. ”Odprta kuhna je odlična priložnost, da se gostilne predstavijo in širijo krog gostov in tudi sledilcev na socialnih omrežjih. Kar se tiče marketinga samih dogodkov, je glede na leto 2018 seveda glavnina oglaševanja koncentrirana na socialna omrežja. Tudi sami seveda obiščemo kakšno restavracijo, ki jo srečamo na dogodkih. Organizacija dogodkov je skozi vse sezone zares prišla na visoko raven, kar se tiče marketinga in komunikacije na relaciji ponudniki – organizator, je pa še vsekakor prostor za dodatne izboljšave,” pojasnjuje osebje Starega piskra

Slab začetek, dober konec

Odprta kuhna je prav gotovo poosebitev reka ‘Slab začetek dober konec’, saj je prvič vse šlo prej kot po maslu. Premierni dogodek leta 2013 se je zaradi slabega vremena namreč zaključil še preden se je končal. Že v samem začetku ljudje sploh niso razumeli, kako naj bi vse skupaj sploh zgledalo ali delovalo, še manj pa so verjeli, da bi to res lahko bil največji kulinarični projekt v Sloveniji. A Liorja to nikakor ni ustavilo pri njegovi odločenosti, da projekt uspešno izpelje prihodnjič, pa čeprav je to pomenilo težavno prepričevanje tako ponudnikov kot gostov, da naj projektu vendarle dajo drugo priložnost, da se dokaže. Danes Odprta kuhna vsak vremensko ugoden konec tedna obratuje s polno paro, zadovoljstvo tako organizatorjev, sodelujočih, kot tudi obiskovalcev, pa vztrajno narašča. Točno številko obiskovalcev je nemogoče oceniti, a dejstvo je da Pogačarjev trg v roki z Odprto kuhno vsak teden poka po šivih.

O uspešnosti kuhne pa ne priča zgolj množičen obisk, temveč tudi nagrade, ki jih je projekt prejel. Januarja 2014 si je prislužil jakoba za odlično kakovost v turizmu regije Alpe Jadran, oktobra isto leto sejalca za najbolj inovativen turistični produkt v dveh letih, letos pa ga je Slovenska turistična organizacija aprila nagradila s priznanjem za snovalca 2018.

”Projekt Odprta kuhna, ki je dobil nagrado sejalec, je Pogačarjev trg sredi Ljubljane preobrazil v priljubljeni prostor za petkovo druženje. To je postal čas, ko se domačini in turisti pomešajo med številnimi stojnicami s kakovostno ponudbo jedi gastronomskih regij Slovenije v družbi mednarodnih kulinaričnih specialitet, nad katerimi bdi skrbna roka organizatorja. Odprta kuhna kot turistični produkt je v dobrem letu dni presegla vsa pričakovanja ter Ljubljano in z njo Slovenijo postavila na turistični zemljevid sveta,” je žirija leta 2014 pojasnila svojo odločitev.

Z besedami žirije pa se strinjajo tudi eni izmed največjih kuharskih mojstrov v Sloveniji. ”Odprta kuhna je izjemen projekt, ki daje možnost slovenski kuhinji in kuharjem, da se kreativno izrazijo v bolj sproščenem vzdušju tako imenovane ”street food” tržnice. Zabavno, poučno in predvsem tako drugačno od vsakdanjega ljubljanskega vrveža,” je svoje mnenje povedala slovenska kuharska mojstrica Ana Roš.

Za reševanje vedno aktualne problematike praznih želodcev in neodločnosti je Odprta kuhna vsak petek zagotovo pravi naslov.

Prejšnji članek(ANALIZA): Kako tvitajo naši politiki
Naslednji članekŠpanija ima svojo Slovenijo