Uporabniki storitev avtobusnega prevoznika Izletnik na Koroškem opažajo kopico težav, ki ovirajo prevoze, odgovorni zatrjujejo, da je vse v najlepšem redu.

Še nedavno so zaposleni prometnega in turističnega podjetja Izletnik Celje zatrjevali, da se po pripojitvi nekdanjega Koraturja za uporabnike njegovih storitev ne bo spremenilo nič. V želji po novi povezavi zaradi obremenjenih obstoječih so predvsem študentje spraševali o spremembah. Da avtobus že zjutraj na postajo pripelje z minuto ali dvema zamude, gotovo ni nič spornega, zlasti zdaj, ko med Mežico in Poljano na cesti potekajo gradbena dela. Ko pa se dve minuti prevesita v 18 minut, se je že upravičeno vprašati, ali se ponavlja situacija izpred nekaj tednov.

Ko pride vmes nekaj nujnega

Katera situacija? Tista, ko je na glavni avtobusni postaji v Ljubljani na najbolj zasedeno linijo ob enih čakalo okoli štirideset potnikov, namenjenih proti Koroški, in ko o tem, da avtobusa preprosto ne bo, ni bilo predhodnega obvestila. Nič zato, na cesti se marsikaj zgodi, so se med seboj tolažili potniki, ki so jih na Koroškem čakale obveznosti. Poklicali so, vprašali, kaj se dogaja in kje je avtobus. Na Izletniku Celje so jim odgovorili, da avtobusa ne bo in da je vmes prišlo nekaj nujnega. Kaj nujnega lahko pride, da ob številu vozil, ki jih imajo na razpolago v Adventura Holdingu, eni največjih skupin za prevoz potnikov v Sloveniji, katere del je tudi Izletnik Celje, ni mogoče zagotoviti nadomestnega v ustreznem času, pojasnjuje Jernej Zajec, direktor poslovnega razvoja Adventura Holdinga: “Kljub najvišjim standardom na področju vzdrževanja vozil celotne skupine se žal občasno zgodi okvara vozila ali pa zaradi varnosti potnikov ne želimo nadaljevati vožnje. V tem primeru naša operativna pisarna zagotovi nadomestno vozilo, kolikor je le mogoče hitro.” A v tem primeru nadomestnega vozila ni bilo, potniki so lahko sedli šele na naslednji avtobus čez uro. To je zaradi rezervacij povzročilo zamik v vseh naslednjih linijah in tako se je petkovo popoldne namesto pravočasnih prihodov domov kljub rezervacijam prevesilo v čakanje na proste sedeže.

Težave opažajo samo potniki
O možnosti, da bi bila lahko selitev v nove prostore v Pamečah razlog za neljube dogodke, je Zajec povedal, da gradbena dela ne vplivajo na organizacijo dela. “Na Prevaljah smo obdržali potrebne kanale za redno vzdrževanje in pregled vozil. Vozila se po potrebi vzdržujejo tudi v delavnicah v Celju,” je pojasnil. Dodal je še, da sami na Koroškem ne opažajo težav s priključitvijo Koraturja Izletniku Celje. Neorganiziranost, kot se zdi, opažajo le uporabniki storitev, v večini ti pripetljaji zadevajo študente, ki se z njimi prevažajo pogosteje. Tu se odpira še problematika zasedenosti linij. Čeprav odgovorni s primerom analize števila potnikov enega izmed petkovih popoldnevov trdijo, da vozila niso preobremenjena, se v praksi marsikdaj izkaže nasprotno.

Pet ur do Ljubljane

Ali drugi primer. Po 18 minutah čakanja pripelje avtobus, a se zaradi zamrznjenega sprednjega stekla niti ne vidi prav dobro, ali pelje v Ljubljano. Že prej nekateri do Kotelj, Slovenj Gradca in še kam, večina v na videz odličnem stanju. Ta pa v nekoliko slabšem, tako da že odpiranje prtljažnika za kovčke, ki jih ima tistih nekaj potnikov, ki okoli šeste ure zjutraj odhajajo proti prestolnici, predstavlja težavo. Vsaka luknja na cesti do Dravograda, se čuti in zdi se, da avtobus ni v najbolj primernem stanju za skoraj triurno relacijo. “Zaradi večje razdalje (tri ure in več) kvečjemu pošiljamo avtobuse, ki so namenjeni daljšim razdaljam in so zato kvečjemu bolj udobni,” praktičnim ugotovitvam tudi v tem primeru nasprotuje Zajec. Poudarja, da so vsa njihova vozila redno vzdrževana, preventivno pregledana in tehnično brezhibna.

”Vožnje v znamenju zamud, okvar in drugih nevšečnosti”

A občutek, ki so ga imeli potniki že na koroških cestah, vseeno ni varal – nekje do Trojan je še šlo, naprej ne. Potniki v hladnem vozilu, ustavljenem ob robu ceste, so sedeli in potrpežljivo čakali. Po približno pol ure je voznik povedal, da “se je vozilo pregrelo in ga poskuša popraviti”. Nejevolja in spraševanja med potniki, zakaj niso takoj poslali nadomestnega vozila, zakaj se na to relacijo nemalokrat pošilja avtobuse v takšnem stanju, nekateri celo povedo, da se jim je enaka situacija zgodila že poleti. Po eni uri in pol čakanja pride nadomestno vozilo in triurna pot se podaljša v pet ur. Tudi v tej situaciji se je upravičeno vprašati, zakaj se je bil voznik primoran uro in pol truditi s popravilom vozila, ko pa bi lahko operativna pisarna, ki jo izpostavljajo kot dodanovrednost, hitreje zagotovila nadomestno vozilo.

Foto: Jasmina Detela (Večer)