Mlada, uspešna in nadarjena

Intervju s podjetnico Michelle Rizzo iz bližnjega zamejstva, ki ima v lasti največji kozmetični salon na italijanskem Krasu

Mlada, uspešna in nadarjena. Rada ima šport, točneje ples, povrh pa bo v naslednjih dneh postala mama. To je skoraj štiriindvajsetletna Michelle Rizzo, ki ima trenutno v lasti največji kozmetični salon na italijanskem Krasu, znan kot Michelle estetica.  V Sesljanu pri Trstu jo poznajo kot mlado podjetnico in uspešno Business Woman: »Vedno sem imela rada račune in delo računovodje. Zelo sem natančna in odločna, kar se pozna v mojem poklicu. Preciznost je moja dobra kakovost in odlika, saj če v svetu kozmetike nisi natančen, ti bo težje delati. Ta lastnost pozitivno vpliva na vse plati mojega vsakdanjega življenja, tako doma kot v službi ali pri drugih dejavnostih«.

Michelle Rizzo ha studiato in Italia prima presso le scuole con lingua d’insegnamento slovena e poi ha continuato gli studi alla IAL di Trieste, dove si è diplomata con profitto specializzandosi in estetica: “Dopo il diploma ho lavorato al centro benessere Avalon in Borgo Grotta Gigante all’inizio come tirocinante, poi come dipendente. Purtroppo, in seguito ci avevano fatto richiesta di aprire la propria partita IVA e dopo essermi consultata con il mio commercialista, ho constatato che per motivi economici per me era meglio avviare un’attività in proprio che lavorare presso qualcuno. Così all’età di diciott’anni ho deciso di aprire il mio primo centro estetico a casa mia e cioè a Ternova presso Trieste. All’inizio il mio salone consisteva di una sola stanza al piano terra, mentre al primo piano c’era il mio appartamento. Prima della pandemia avevo lavorato saltuariamente anche a Sistiana presso un salone da parrucchiera, dove avevo il mio sportello estetico. Però dopo il Covid quel rapporto lavorativo si era interrotto. Tramite i social network avevo acquisito tante nuove clienti, perciò avevo bisogno di aiuto, cioè di nuove collaboratrici ma anche di un centro più grande. Per questo motivo ho trasferito la mia attività in questo centro nuovo a Sistiana presso Trieste.”

Michelle Rizzo se je šolala v Italiji, najprej na šolah s slovenskim učnim jezikom, nato pa se je vpisala na italijansko kozmetičarsko šolo IAL v Trstu, kjer je uspešno zaključila študij kozmetike. »Po diplomi sem nekaj let delala v kozmetičnem centru Avalon v Briščkih pri Trstu. Najprej sem bila praktikantka, nato pa so me tam zaposlili. Žal so v tem centru zahtevali, naj si odpremo svoj espe. Po pogovoru z računovodjo sem odločila, da se mi ekonomsko bolj splača odpreti svojo dejavnost, kot pa da sem nekje zaposlena. Pri osemnjastih letih sem torej odprla svoj prvi salon v domačih prostorih, torej v Trnovci pri Trstu. Najprej sem imela le eno sobo, saj je na vrhu bilo stanovanje, v pritličju pa salon. Pred pandemijo sem občasno delala pri frizerki v Sesljanu, kjer sem imela svoje kozmetično okence. Po Covidu19 pa se je najino sodelovanje prekinilo. Preko družbenih omrežij sem pridobila veliko novih strank in sem potrebovala pomoč, torej nove sodelavke ter večji salon. Zaradi tega se je moja dejavnost letos preselila v nove prostore, v Sesljan pri Trstu«.

Mlada podjetnica je letos prejela obenem tudi novico, da bo v poletnih mesecih postala mama. Leto 2023 je torej zanjo obdobje velikih sprememb, presenečenj in novih izzivov. Seveda pa se za uspehom skriva veliko dela in truda. Največja težava so v tej dejavnosti seveda dokumenti, torej organizacija kritja stroškov, urejanja tratmajev, terminov, plač ipd. V Italiji namreč ni enostavno odpreti kozmetični salon, ker ima vsaka občina svoja pravila. »Danes imam več kot 1400 stalnih strank, poleg njih pa v salon zahajajo še druge stranke, ki niso fiksne. To so na primer razni turisti, najpogosteje iz bližnje Avstrije. Družbena omrežja so bistveno pripomogla k širjenju moje dejavnosti. Najpogosteje uporabljam Instagram, tudi Facebook in Whatsapp sta ključnega pomena za pridobitev strank,« navaja Michelle Rizzo.

Zanimalo nas je, ali se v kozmetičarski šoli res naučiš vsega, kar je za ta poklic pomembno znati: »V šoli te naučijo osnovna pravila za delo v svetu kozmetike. Potrebno je veliko prakse, ki jo pridobiš z izkušnjo. K sreči so mi bivše sodelavke in moja mama veliko pomagale. Sodelavke so mi iz osebne izkušnje svetovale, kaj naj kupim za svoj salon in kaj se mi ne splača, mama pa me je spremljala pri nakupih. Tudi če ni poznala sveta kozmetike, se je vseeno bolj spoznala na račune in stroške kot jaz, ki sem bila takrat zelo  neizkušena. Tudi na lepotnih sejmih sem pridobila nekaj novih namigov in nasvetov, saj so mi tam prisotne firme predstavile svoje izdelke in različne storitve. Tudi preko spleta in e-pošte prejemam reklamo za kozmetiko. V tem poklicu moraš sam spoznati, kateri izdelki ti ustrezajo, kateri pa ne. Tudi organizacija delovnega urnika je pomembna: včasih sem delala več kot 12 ur na dan in sem bila zmeraj na razpolago svojim strankam, danes pa si postavljam nekaj več meja med delom in prostim časom. Poleg tega, da sem lastnica salona, sem tudi neke vrste Jolly, saj znam opravljati vse in tako grem tja, kjer me sodelavci potrebujejo«.

Eravamo curiosi di sapere se la scuola di cosmetologia fornisca veramente tutto il sapere necessario perquesto mestiere: »Alla scuola per estetiste si imparano le basi di questo mestiere, il resto lo acquisisci con tanta esperienza lavorativa. Fortunatamente ho avuto l’aiuto delle mie ex colleghe e di mia madre. Le mie colleghe hanno saputo consigliarmi su quali prodotti scegliere o cosa non mi conveniva, mentre la mia mamma mi ha accompagnato negli acquisti. Anche se non conosceva il mondo della cosmetica aveva senz’altro più esperienza di me nella gestione delle spese dato che all’epoca ero ancora molto inesperta. Molto utili mi sono state anche le varie fiere di cosmetologia durante le quali ho incontrato i rappresentanti di varie aziende che mi hanno presentato i loro prodotti e servizi di estetica. Tramite internet e posta elettronica ricevo tutt’ora la pubblicità dei prodotti per l’estetica e ho imparato a valutare da sola quali scegliere. Anche l’organizzazione dell’orario di lavoro è molto importante: se all’inizio della mia carriera ho lavorato anche per più di 12 ore al giorno ed ero sempre a disposizione, adesso mi sono posta dei limiti e cerco di prendermi del tempo libero per me stessa. Inoltre, essendo la proprietaria del mio salone ho anche il ruolo di Jolly, perchè so fare tutto e così posso aiutare dove c’è  bisogno.«

Podjetnica ugotavlja, da delo v novem salonu v primerjavi s prejšnjim poteka na bolj utečen način, saj njeni novi sodelavci izhajajo iz dolgoletnega sodelovanja v drugih salonih, zato zelo dobro poznajo realnost kozmetičnega dela, medtem ko je prej delo potekalo na družinski način. Seveda pa je ponosna tudi na svoje tri sodelavke, ki so z njo delale že v salonu v Trnovci. Letos se je ekipi lepotnega salona pridružila še Michellina mama, ki je tu prevzela vlogo blagajničarke in tajnice, poleg tega, da je zaposlena tudi v vrtcu. V prejšnjih mesecih so se skupini pridružile še vajenke iz kozmetične šole, ki so v salonu Michelle estetica opravile obvezno obštudijsko prakso. Ker se je njena dejavnost še dodatno povečala, je morala mlada podjetnica Michelle večkrat zamenjati računovodjo: »V zadnjih letih sem zamenjala štiri računovodje. Danes je ena izmed mojih strank končno prevzela to funkcijo in me je veliko naučila o računih ter o drugih finančnih zadevah.«

Koronavirus je imel na večino podjetij in dejavnosti negativen vpliv, tako iz finančnih kot iz organizacijskih vidikov: »Covid19 je bistveno vplival na moje delo. Res je, da sem takrat končno pridobila nekaj časa zase, lahko bolj skrbela za svojo osebno nego in uredila stvari, ki sem jih prej zaradi službe postavljala na drugo mesto. Imela sem tudi več časa za svojo družino in za svoje bližnje. Bolj kot sama pa so bile moje stranke zelo prestrašene. Nekatere bolj pogumne so mi predlagale, da bi prišle v moj salon preko stranskih poti, seveda pa teh predlogov nisem sprejela. Obvezno nošenje mask, razkuževanje rok in drugi predpisi mi gotovo niso olajšali dela. Tudi iz ekonomskega vidika je moja dejavnost nastradala. Res je, da nam je država nudila nekaj sredstev za kritje stroškov, vsota pa je bila zelo nizka in ni krila vsega. Takrat sem še vedno plačevala najemnino za okence pri frizerki, zato so stroški bili visoki.« Kozmetičarka Michelle pa je vseeno prosti čas med pandemijo dobro izkoristila v druge namene: »Med karanteno sem doštudirala peti letnik kozmetičarske šole, ki služi, da lahko postaneš profesor kozmetike, torej lahko poučuješ na raznih tečajih in šolah na omenjenem področju. Po treh letih študija kozmetike postaneš v Italiji navaden kozmetičar, po štirih lahko odpreš svoj espe, po petih pa postaneš pedagog na tem področju. V dneh zaprtja sem torej pisala končno seminarsko nalogo. Poleg tega pa sem v večernih urah po aplikaciji Zoom vodila tečaj plesa, saj sem poleg kozmetičarke tudi šolana plesalka. Več kot 27 deklet in gospa se je udeležilo omenjenega tečaja plesa«.

Salon Michelle estetica se danes ponaša s celo 170 kvadratnimi metri prostora: razdeljen je na osem sobic in nudi razne tipe masaž, pedikuro, manikuro, solarium, epilacijo, prehrambene nasvete, permanentne tatuje za obrvi in vse, kar si lahko za svojo osebno nego zaželimo.

Oggi il centro estetico di Michelle supera i 170 metri quadri, è composto da otto stanze ed offre vari servizi, come la manicure e la pedicure, il solarium, la depilazione con laser estetico, consulenze dietologiche, laminazione ciglia e sopracciglia… Tutto ciò che una persona può desiderare per il proprio benessere.

Prejšnji članekPametne droge v svetu študentov
Naslednji članekPasja pomoč pri terapijah