Povzetek seminarske teme – radijska tehnika in montaža

Radijska tehnika in montaža je zadnji, a kljub temu zelo pomemben korak pri oblikovanju radijskega prispevka. Radijska montaža vključuje delo pred samo oddajo, urejanje govornih posnetkov, dodajanje glasbene podlage … Radijska tehnika pa predstavlja tehniciranje, tj. tehnično podporo pri oddajah v živo. Delo poteka tako v studiih kot tudi na terenu. Radio Slovenija ima vozila različnih velikosti, polno opremljena za teren. Delo v programu je po besedah tehnika na Radiu Slovenija Davida Lapa bolj enolično, medtem ko je delo na terenu bolj dinamično, zaradi prilagajanja različnim situacijam. Če tehnik nima izkušnje s terena, včasih v studiu težko razume, zakaj nekatere stvari ne delujejo. Seveda delo ni monotono prav zaradi dela na terenu, pri katerem hodijo tudi v tujino in recimo tehnicirajo na športnih dogodkih ter si lahko tako tekme ogledajo iz prve vrste. Novinarji vse bolj poskušajo montirati lastne izdelke, a to velikokrat tehniku predstavlja le dvojno delo, saj mora v vsakem primeru vse preposlušati in popraviti, če je potrebno (Lap, 2017).

Z montažo pa se srečujejo mladi novinarji že na fakulteti. Pri predmetu Radio spoznajo program Audacity in njegovo osnovno uporabo. To se nekaterim zdi pomembna kompetenca za nadaljnje opravljanje poklica, ki se razvija tako, da novinarji postajajo t. i. »one man band« in celoten proces od zasnove do izdelave radijskega prispevka opravijo sami. Mlajše generacije oz. predvsem generacija Z (rojeni 1995–2010), ki je odraščala v dobi razvoja informacijsko-komunikacijskih tehnologij, se veliko lažje spopadajo s tovrstnimi izzivi (Gantar, 2017).

Prav s porastom interneta je to nekoč zelo specifično delo postalo dostopno vsakomur, ki se zanj zanima. Z nekaj kliki lahko na osebni računalnik namestimo program in se o njegovi uporabi poučimo kar preko kratkih videov na spletu. Prav tako se pojavljajo delavnice za otroke v organizaciji Radia Študent(Radijska pustolovščina), Radio Slovenija  na osnovnih šolah skupaj z otroki ustvarja del programa, Hit radio Center pa je v otroškem kreativnem mestu Minicity postavil igralno enoto, radijski studio v pomanjšani podobi. Otroci tam preko didaktične igre spoznajo celoten proces priprave prispevka, kar vključuje ali tehniciranje čisto prave oddaje ali montažo lastnega glasu (Preradović, 2017).

 

 

Viri:

  • Gantar, Meta. 2017. Intervju z avtorjem. Ljubljana, 20.november.
  • Lap, David. 2017. Intervju z avtorjem. Ljubljana, 29.november.
  • Preradović, Maja. 2017. Intervju z avtorjem. Ljubljana, 22. november.

 

 

Glasbeni viri:

  • Bensound – And a new begining
  • Bensound – Funky suspense
  • Bensound – Funny song
  • Bensound – Sunny
  • Derek Clegg – Hollywood
  • Posington Bear – New old toys
  • Emerald Park – For tomorrow
  • Minicity – Minicity song
  • Sound bible – Rudy rooster crowing

Foto: David Lap

Prejšnji članekManjšinski radio
Naslednji članekRecept za dobro radijsko vest