Dobili smo slovenski start-up, ki je na glavo obrnil nekaj tako vsakdanjega, kot je kava.
Ko sva se na dogovorjeni dan z Allenom dobila v njegovi najljubši kavarni v centru Celja, se je po uvodnih nekaj minutah klepeta o tem, kaj imata dva 23-letnika poleg zasvojenosti s kavo skupnega, takoj razgovoril o tem, da kava, ki jo pijeva, sploh nima pravega okusa. Zakaj? “Zato, ker je ura tri popoldan in bi kavni aparat moral biti že vsaj petkrat očiščen, kar pa seveda ni … Čiščenje je na vrsti ob koncu dneva, kava pa je dobra v najboljšem primeru do poldneva.”
Nobenega dvoma ni, da je Allenova ideja o avtomatskem čistilcu kavnega aparata še ena v vrsti uspešnih slovenskih start-up podjetij. Dela se je lotil premišljeno in z veliko mero optimizma, kar se je dokazalo kot pravi način za zagon Cafelierja – tako je namreč poimenoval produkt, ki bo znatno olajšal nočno moro vsakega natakarja – čiščenje kavnega aparata.
(Cafelier bo znatno olajšal delo vsakega barista)
Še bolj kot Cafelier sam pa je zanimiva zgodba o “eureka momentu”, ki je Alenu za vedno spremenil življenje. V zgodovino se bo namreč zapisal kot človek, ki je revolucioniral pripravo kave, saj Cafelier znatno izboljša tudi okus enega izmed najbolj priljubljenih napitkov na svetu.
Allen, tvoj produkt je neposredno vezan na opravilo vsakega natakarja – čiščenje kavnega aparata. Si idejo o Cafelirju dobil iz svojih lastnih izkušenj? Zasledila sem namreč, da si tudi sam nekaj časa delal v kavarni.
Allen: Tako je, Cafelier bo služil vsem, ki se ukvarjajo z gostinsko dejavnostjo, uporabljal ga bo vsak, ki se najprej muči s pripravo kave in ob koncu dneva še z neprijetnim čiščenjem kavnega aparata. Ideja o Cafelierju – avtomatskem čistilcu kavnih aparatov – se je k meni priplazila v najbolj produktivnem delu dneva, ponoči. V službi sem opravljal inventuro zaloge, ura je bila okoli pol dve zjutraj. Bil sem že neverjetno utrujen in ko sem se nameraval odpraviti domov, sem še zadnjič pogledal po lokalu in takrat sem zagledal velik, neočiščen kavni avtomat. Mislil sem, da sem bom razpočil od jeze. Ko sem ga začel čistiti sem bil tako besen sam nase in na kavni aparat, da sem nekomu tam zgoraj očitno zasmilil, saj sem v tistem trenutku dobil preblisk o Cafelirju. O kavalirju, ki bi namesto mene v manj kot minuti očistil najbolj nepriljubljen aparat med natakarji. Že isto noč sem pričel z raziskovanjem po spletu, ali podoben produkt že obstaja. Tisto noč nisem našel ničesar, prav tako ne v naslednjem mesecu brskanja po svetovnem spletu. V tem času pa je v meni ideja počasi rasla, tudi v tehnološkem smislu.
Torej si že na začetku imel vizijo, kako bo Cafelier deloval. Nam lahko bolj podrobno predstaviš tvojo prvotno zasnovano idejo?
Allen: Slogan Cafélierja se glasi: “Cafelier, a real cavalier when it comes down to dirty business”. Je produkt ki ima v ohišju zasnovano čistilno cevko. S pritiskom na gumb kavnega avtomata se ustvari pritisk, kar posledično očisti filter, kjer se nabira slaba, zažgana kava. Cafelier je zasnovan tako, da se prilega na vsak profesionalni kavni avtomat na svetu, pri čiščenju odpravi vse zažgane delce stare kave in tako natakarjem prihranijo ročno čiščenje z mokro viledo ali z malo kavno ščetko. Naš produkt pa deluje sam, je avtomatičen, hitrejši, zmogljivejši, preprost za uporabo poleg tega pa rezultira v mnogo boljši in konstantno sveži kavi.
Kaj te je nato spodbudilo k nadaljnem razvoju ideje?
Allen: Dejstvo je, da se v osemdesetih letih, odkar obstajajo kavni aparati za komercialno uporabo v lokalih, v smislu čiščenja aparata ni spremenilo prav nič. Postopek je prav tako nevaren, saj kavni filtri dosežejo tudi do 90 stopinj celzija. Po tistem usodnem večeru, ko sem dobil idejo o Cefelierju in kasnejši raziskavi trga, sem bil popolnoma prepričan, da sem na pravi poti, pomembno je bilo le, da sem se povezal s pravimi ljudmi, ki bodo popolnoma predani projektu, pripravljeni trdo delati in na koncu želi tudi uspeh.
Glede na to, da je Cafelier pionirski produkt na tem področju je bilo verjetno sprva zelo pomembno, da si idejo zavaroval pred krajo. Komu si svoje načrte in ideje zaupal na začetku?
Allen: Sprva je bilo zelo težko povedati radovednežem, kaj se dela in čemu posvečam praktično ves svoj čas. Najprej so za projekt izvedeli ožji družinski člani. Nad idejo sprva niso bili navdušeni, češ ti se kar raje drži preverjenega. Po tem sem se malce zaprl vase, vzel vajeti v svoje roke in še bolj trdno prepričan v uspeh Cafelierja pričel z iskanjem pravih posameznikov, s katerimi bi tvoril team kreatorjev Cafelierja. Iskal sem mlade posameznike z veliko mero samodiscipline, ki bi bili skupaj z mano pripravljeni oživeti idejo o produktu za avtomatsko čiščenje kavnih aparatov.
Že od začetka se torej zavedaš pomembnosti dobre in trdne ekipe. S kom si se nato povezal? Kakšno mesto v tvoji ekipi imajo sedaj ti ljudje?
Allen: Povezal sem se z Galom in Juretom ki sta odlična na področju dizajna in inženirstva oz. strojništva. Vsi smo stari nekaj čez 20 let, kar dojemam kot prednost, saj lahko delamo tudi takrat, ko večina že omaga po napornem dnevu (smeh). Gal skrbi za celosten dizajn podjetja, Jure pa s skrbnim očesom bdi nad tehnološko dovršenostjo Cafelierja. Sam sem seveda “deklica za vse” (smeh). Šalo na stran, zares se trudim, da svojo vizijo čimbolj natančno predstavim sodelavcem, ki nato po svojih najboljših zmožnostih to preneseta v prakso. Sam skrbim tudi za vse ostale organizacijske vidike. Glede na trenutno stanje in atmosfero v ekipi izgleda, da je odločitev o sodelavcih bila prava.
(Ekipa, ki ustvarja zgodbo Cafelierja)
Ko ste s fanti ustvarili prototip Cafelierja, si se odločil povezati tudi s podjetniških spodbujevalnikom ABC Accelator Slovenija.
Allen: Z ABC Acceleratorjem sem se odločil povezati zaradi investitorjev, financ in zaradi njihove svetovne prepoznavnosti. Njihovo znanje je neizmerljivo, organizacija podjetja pa vrhunska. V čast mi je, da so pod svoje okrilje vzeli tudi naš Cafelier.
Kako poteka delo z njimi?
Allen: Delo z ABC Accelatorjem je naporno, izpolnjevati moraš njihove tedenske norme. To vključuje predstavitev produkta in podjetja, samostojna raziskava trga, discipliniran urnik za izpopolnjevanje produkta itd. Navsezadnje sem imel samo tri mesece, da zrastem v uspešnega podjetnika. Koliko mi je to uspelo pa se bo pokazalo v bodoče.
Kakšne spremembe opažaš pri tvojem pogledu na Cafelier odkar sodeluješ z ABC Accelatorjem?
Allen: Spremembe so več kot očitne in produkt vodijo natančno tja, kamor sem že od začetka želel. Ves proces poteka hitreje, saj nas mentorji dobesedno preganjajo, da čimhitreje in karseda učinkovito vodimo Cafelier do zastavljenega cilja.
Idejo o Cafelierju si želel javnosti predstaviti tudi na Kickstarterju. Kaj te je potem prepričalo v nasprotno?
Allen: Kickstarter je bil moja prva misel za pridobitev potrebnih nepovratnih sredstev. Vendar praksa pravi drugače. Za famozno kampanjo bi potrebovali 30.000 do 40.000 evrov. To sicer vključuje skoraj popolno zagotovitev uspešnosti projekta, vendar so mi ti zneski bili nedosegljivi. Ves privarčevani denar sem namreč porabil za patent produkta.
(Prototip Cefelierja)
Bo Cafelier luč ugledal tudi na slovenskem trgu, ali že takoj želiš produkt ponuditi širom Evrope?
Allen: Seveda, mora! Trenutni cilj je pokriti 20% trga v Sloveniji kar pomeni 1700 prodanih Cafelirjev v sedmih mesecih. Seveda ciljamo tudi na večje verige distributerjev po Evropi, čez nekaj let pa prodajo produkta kavnim gigantom kot so Illy, Lavazza in nenazadnje tudi Starbucks.
Si razmišljal o tem, da bi idejo že takoj ponudil kateremu izmed gigantov v kavni industriji?
Allen: Ne, moj trenutni plan je sledeči: povezati se z dobrimi prodajalci in glavnimi distributerji za kavne aparate po Sloveniji in Evropi. Trenutno se želim najbolj fokusiralti na direktno prodajo produkta oz. t. i. B2B (bussines-to-bussines) prodajo.
Kako torej nameravaš Cafelier plasirati na tržišče? Koliko pomena pripisuješ v tem primeru marketigu, glede na to, da je Cafelier prvi tovrstni izdelek na tržišču?
Allen: Zaenkrat marketingu ne posvečam precejšnje pozornosti. Ljudem želim le sporočiti, da je življenje prekratko za slabo kavo. S Cafelierjem je to mogoče in čas je za spremembo. Kavni trg raste iz leta v leto, 2.2 milijarde skodelic kave je postreženih vsak dan in preko 40% spite kave ima zažgan okus zaradi nerednega ali nepravilnega čiščenja kavnega aparata.
—
Allen je ambiciozen mladenič in tega ne skriva. Želi si, da se bo v roku petih let podjetje povezalo z vsemi glavnimi proizvajalci v kavni industriji. Pravi, da bo “Cafelier natakarjem lajšal življenje v vsakem hotelu, restavraciji, kavarni in gostilni na svetu.
Kajti življenje je prekratko za slabo kavo!” (Š.T.)