(ANALIZA): Kako tvitajo naši politiki

Da med slovenskimi politiki največ tvita Janez Janša čivkajo že vrabci. Toda kdo od politikov je na tviterju najbolj kreativen? Kdo v svoje tvite vključuje emotikone in kdo hashtage? Način političnega komuniciranja na družbenem omrežju tviter namreč lahko, po mnenju strokovnjakov, vpliva tudi na končno odločitev volivcev. Zato smo teden pred volitvami preverili, kako se na tviterju znajdejo predsedniki strank, ki se bodo v nedeljo potegovale za svoj stolček v Državnem zboru.

Po poročanju časnika Delo družbena omrežja v Sloveniji spremlja kar 1.116.000 volivcev in v tokratni volilni kampanji bodo imela največjo vlogo doslej. Po raziskavi Mediane politika najbolj zanima uporabnike tviterja, najmanj pa uporabnike instagrama. Prvak SDS Janez Janša ima med vsemi političnimi liderji največ, več kot 50.000 sledilcev, družbena omrežja pa so za stranko tudi najpomembnejša pot do volivcev, saj jih po njih nagovarjajo neposredno, predvsem pa brez cenzure, pravijo v SDS.

Tviteraši so posebni ljudje

Tviter je, za razliko od instagrama in snapchata, ki ju v razvedrilne namene uporabljajo predvsem mladi, za politiko sicer že od nekdaj prostor za nagovarjanje volivcev. “Za novinarje, po drugi strani, je najažurnejši vir relevantnih informacij in za podjetnike priložnost za širjenje idej ter spremljanje gospodarskih trendov,” pojasnjuje strokovnjak s področja družbenih omrežij Matej Špehar. Tviteraši so, v smislu življenjskega sloga in prioritet, popolnoma drugačna skupina ljudi od uporabnikov družbenega omrežja facebook ali instagram, še dodaja.

Največ tvita Janša, štirje kandidati brez uporabniškega računa

Med 13. in 22. majem smo v naši spletni redakciji analizirali tvite vseh predsednikov strank, za katere boste volivci in volivke svoj glas lahko oddali že to nedeljo. Analiza je pokazala, da od 22 kandidatov tviter pogosto uporablja le 13 predsednikov strank, štirje (Danijel Bešić Loredan, Karl Erjavec, Marko Zidanšek in Tadej Trček) pa uporabniškega računa sploh nimajo. Med tistimi, ki račun imajo, vendar v obdobju desetih dni niso tvitnili niti enkrat pa so se znašli Zoran Janković, Zmago Jelinčič Plemeniti, Luka Mesec, Franc Žnidaršič in Andrej Šiško.

[aesop_quote type=”block” background=”#282828″ text=”#FFFFFF” align=”left” size=”1″ quote=”Matej Špehar: "Pretirana raba emotikonov bi morda lahko celo škodovala ugledu politika in nenazadnje tudi politične stranke." ” parallax=”off” direction=”left” revealfx=”off”]

Bojan Požar: kralj emotikonov

Analizirali smo tudi uporabo emotikonov: nesporen zmagovalec v tej kategoriji je Bojan Požar, ki je v desetih dneh tvitnil 41-krat in pri tem uporabil kar 55 emotikonov – torej več kot enega na tvit. Z 21-imi emotikoni mu sledi Andrej Čuš, medtem ko sta Miro Cerar in Janez Janša v svojih tvitih emotikone uporabila le devetkrat oziroma osemkrat.

Največ hashtagov uporabil Cerar, absolutna zmagovalka Alenka Bratušek

V naši analizi smo podrobno pregledali 270 tvitov in našteli kar 230 hashtagov. Največ (98) hashtagov je uporabil Miro Cerar, čeprav je v opazovanem obdobju “čivknil” le 54-krat. S 46-imi hashtagi mu sledi Dejan Židan, Alenka Bratušek pa je v svojih tvitih hashtag uporabila 29-krat. Nadaljna analiza pa je pokazala, da je absolutna zmagovalka v uporabi hashtagov prav Alenka Bratušek; v obdobju desetih dni je tvitnila le 12-krat, kar pomeni, da je v vsak tvit v povprečju vključila skoraj tri hashtage.

Stroka: tudi tu gre za nabiranje političnih točk

V tradicionalnem smislu je narava javnega pisnega diskurza taka, da se čustva pretežno ne izrazijo, vsaj ne odkrito, saj naj bi bil pisni diskurz bolj objektiven in nezaznamovan. A popolnoma drugače je na tviterju. “Kadar pisci svoje počutje oziroma čustva kljub temu želijo izraziti, v diskurz zavestno vnašajo zaznamovane ekspresivne prvine,” pojasnjuje jezikoslovka Darja Fišer, ki je s področja računalniške leksikalne semantike tudi doktorirala. Gre torej za popolnoma namerno izbiro, pravi, saj je največja želja politika, da se javnost z njegovim zapisom na tviterju tudi čustveno poveže.

Nasvet politikom je zlata sredina

Tako kot veli že ljudska modrost, je tudi pri izbiri emotikonov in hashtagov na tviterju potrebno upoštevati načelo zlate sredine, poudarita naša sogovornika. “Razlog za pogosto rabo hashtagov so morda bližajoče se državnozborske volitve, saj je vsebina hashtagov v največ primerih povezana s stranko, njenim geslom ali sloganom,” meni Fišerjeva, na vprašanje, koliko hastagov je preveč, pa pravi, da enotnega odgovora na. Podobno glede uporabe emotikonov meni tudi Špehar:”Pretirana raba emotikonov bi morda lahko celo škodovala ugledu politika in nenazadnje tudi politične stranke”.

 

Prejšnji članekO kačah, kebabu in politiki strahu
Naslednji članekODPRTA KUHNA – reševanje problematike praznih želodcev in neodločnosti