Radijski prispevek pri predmetu Radio 2018/19.
Avtorja: Nel Daugul, Nikola Cava Kail Popović
Glasbeni vir: avtorska glasba
Internetni radio
»Internetne radijske postaje oddajajo izključno na spletu brez prisotnosti na FM frekvenci. V nasprotju z zbirkami glasbe, kot je Pandora, ljudje uredijo seznam predvajanja in ne algoritmi. Na globalni ravni obstaja več sto tisoč internetnih radio postaj, ki se najbolj osredotočajo na glasbo« (Laor, 2018, str. 7). Internetne radijske postaje navadno ustanovijo ljudje s predhodnimi izkušnjami v radiodifuzni industriji; za »selitev« na splet se lahko odločajo zaradi uspeha in obstoječe baze poslušalcev. Tudi radijske osebnosti, ki so izgubile službo, navadno želijo nadaljevati kariero, tako da pot nadaljujejo na spletu.
Naraščajoča prisotnost širokopasovnega dostopa do interneta in napredek v avdio kodnih sistemih pomenita, da je poslušanje internetnih vsebin postalo običajno. Glasbeni sektor je odvisen od povpraševanja potrošnikov, takojšnje razpoložljivosti glasbe na mobilnih napravah in različnih storitev, ki ponujajo širšo izbiro in razpon glasbe.
Če bi se odločali za internetni radio, se nam odpre neskončna izbira postaj, vendar ob pogoju, da smo v dosegu internetne povezave. Velika prednost internetnega radia je, da lahko prek spleta spremljamo postaje z vsega sveta. Internetne postaje lahko izbirate po zvrsteh, jeziku, regiji, kraju in drugih merilih. Kakovost prenosa je izražena v enotah hitrosti prenosa, v kbit/s. Pravi užitek v zvoku se prične pri 256 kbit/s, vendar za priložnostno poslušanje zadostuje tudi 128 kbit/s.
V opisu raziskave »Poslušanje glasbe v 21. stoletju: stališča italijanskih potrošnikov do internetnega radia« avtor podaja nekaj razlogov za uporabo internetnega radia in njegove prednosti. Ljudje poslušajo internetni radio iz več razlogov: zaradi zabave, možnosti časovnega zamika, gradnje knjižnic in arhivov ter zaradi družbenih razlogov. »Kljub razlikam v kulturi in nekaterih posebnih praksah na ravni uporabniških izkušenj, internetni radio vse bolj spreminja navade poslušanja glasbe v pogosto izkušnjo, kot je spletni radio v smislu prilagojenega seznama predvajanja glasbe. Poleg tega je doseganje mednarodne javnosti lažje kot pred dvema ali tremi desetletji« (Kuhn v Cikaoanito in Manzi, 2016, str. 216). Poslušanje internetnega radia ni omejeno na računalnike. Na primer, več Američanov v svojih avtomobilih za predvajanje internetnega radia uporablja tudi mobilne naprave. Radijske postaje, ki uporabljajo samo internet, imajo možnost predvajanja glasbenih posnetkov v večjem številu formatov, ne da bi jim bilo treba skrbeti za ustvarjanje prihodkov s privabljanjem lokalnih poslušalcev, torej ponujajo več alternativne izbire. To je pomemben odmik od tradicionalnega radia, kjer so poslušalci omejeni s priljubljenimi in prevladujočimi glasbenimi izbirami upravitelja radijskih postaj. (Cikaoanito in Manzi, 2016).
Prednosti internetnega radia:
• večja izbira (vključno z mednarodnimi
postajami);
• več potenciala za implementacijo pri novejših
tehnologijah;
• brez prekinitev signala (dokler je internetna
povezava stabilna);
• deluje kjerkoli na svetu z internetno povezavo;
• primernejši kot poslušanje radia z uporabo
prenosnega računalnika.
Slabosti internetnega radia:
• samo z internetno povezavo; če je hitrost
internetnega prenosa prenizka, radio ne bo deloval;
• zapletena uporabniška izkušnja; lažje je iskati
tradicionalno radijsko postajo, kot pa
spletno (za iskanje spletne radijske postaje moramo nujno vedeti, katero
postajo iščemo, medtem ko pri FM radiu le pritiskamo gumbe, dokler ne pridemo
do zaželjene postaje).
• običajno dražji, saj potrebujemo pametno napravo
in dostop do spleta (obe stvari navadno posamično več staneta kot FM sprejmnik,
ki ga potrebujemo za poslušanje tradicionalnega radia).
Literatura
- Colappinto, C. in Manzi, G. (2016). Musiclistening in the twenty-first centruy: Italian consumer attitudes ot Internet radio. Radio Journal: International Studies in Broadcast and Audio Media 2: 213–29. Dostopno prek http://nukweb.nuk.uni-lj.si/login?url=http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=ip&custid=s6232602&profile=eds
- Kuhn, F. (2011). Internet Radio Flows: Between the Local and the Global. Radio Journal: International Studies in Broadcast & Audio Media 9: 35–49. Dostopno prek http://eds.b.ebscohost.com.nukweb.nuk.uni-lj.si/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=5&sid=f445262e-63ee-4ad0-b977-37ca464dc028%40pdc-v-sessmgr01
- Laor, T. (2018). Social pluralism on the air: Internet radio in Israel. Israel Affairs, 5(24): 830–47. Dostopno prek https://www-tandfonline-com.nukweb.nuk.uni-lj.si/doi/abs/10.1080/13537121.2018.1505701