“Delal sem 24 ur na dan, 7 dni v tednu, 7 let brez premora in dopusta, da sem prišel do Poljske, in enako, da sem prišel do Hollywooda.” To ga je vodilo do premiere prvega slovenskega hollywoodskega celovečerca z naslovom Life in a Year. Medij 24 ur ga je označil za “kralja romantičnih komedij.” Svojo kariero je resno začel graditi na Poljskem, “skok čez lužo” v Hollywood pa mu je odprl novo obzorje, izkušnje in zasluženo slavo. “Mitja je zelo energičen režiser z ogromno potenciala,” ga je označil hollywoodski producent Duncan Kenworthy. Vsak Okornov film podira rekorde gledanosti v tujini, kot tudi v Sloveniji. “Mitja je režiser tudi v privatnem življenju. Vse bo probal zrežirat tako, kot si zamisli,” ga je v prispevku na 24 ur opisal igralec in komik Klemen Bučar. “Našel je idealen poklic,” je dodal. Pot Okornovega ustvarjanja se je začela pri triindvajsetih letih, ko je s prijatelji posnel mladinsko pustolovščino Tu pa tam. To mu je odprlo vrata za snemanje oglasov in videospotov za največje evropske glasbene založbe. Kasneje se je odpravil na Poljsko, kjer je uspel z dvema celovečernima filomoma Pisma sv. Nikolaju in Planet samskih.
V Hollywood mu je uspelo pred kratkim, ko je podpisal pogodbo z losangeleško agencijo Gersh. Hollywoodski prvenec je zrežiral v 34 dneh, kateri je pred kratkim doživel premiero tudi na slovenski platformi VOYO. Dobil je možnost sodelovati z veliko zvezdniško zasedbo, kot so Will in Jaden Smith, Cara Delevingne in Cuba Gooding Jr. “Mitja-nihče ga ne mara, a vsi ga ljubijo,” ga je označil glavni lik celovečerca Jaden Smith. Snemanja filma se spominja tudi poljska agentka Donata Rojewska, ki je pod fotografijo na Facebooku zapisala: “Kakšen čudovit dan na snemaju filma Life in a Year! Da slišiš toliko komplimentov od gospoda Cube Goodinga Jr.-ja, kak dober je režiser Mitja Okorn – neprecenljivo!” Okorn je za 24 ur povedal, da v Ameriki cenijo režiserje, imajo sindikat režiserjev in določena pravila, ki jih je potrebno spoštovati. Zato so razmere za delo veliko boljše.
»Povsod, kjer Mitja pušča svoj podpis, so s čustvi čudovito obarvane filmske zgodbe, pa naj bo to njegova prva velika prelomnica – serija na največji poljski televiziji TVN, poljski filmski megahit Pisma sv. Nikolaju – ali zadnja hollywoodska novost, Leto življenja. In verjetno ni njegova zadnja. Mitja zna prepoznati duh časa, tako kot znamo mi prepoznati utrip gledalcev,” je za 24 ur povedal programski direktor PRO PLUS Branko Čakarmiš. S svojim ustvarjanjem si je odprl vrata velikih produkcijskih hiš, med katere spada tudi Overbrook Entertainment, produkcijska hiša Willa Smitha. V vsak svoj film vloži srce, dušo in vso svoje življenje. Zanj je projekt najpomembnejši, kar se v njegovih filmih tudi čuti. “Mitja je moj najboljši prijatelj. Tudi poljski producenti in ljudje ga imajo radi,” je v prispevku na 24 ur dodal igralec Tomasz Karolak. “Mislim, da bo zanj prihodnost še boljša,” je zaključil.
Sodelovanje z imeni, kot je Will Smith, je nekaj nevsakdanjega za slovenskega režiserja. Z ustvarjanjem v Hollywoodu se mu je uresničila največja življenjska želja. Še danes se spominja dneva, ko je spoznal zvezdnika in zagotovo ga nebo nikoli pozabil. Njegovo prvo srečanje z njim je bilo na branju scenarija, kjer so se prvič srečali vsi igralci in producenti. “Pri delu režiserja se kar hitro lahko spozabiš s kom ustvarjaš in se ne zavedaš, da je tvoj sodelavec dejansko Will Smith”. Njegova ideja se mu ni zdela najboljša, zato je z njim kar začel debatirati in je svoje mnenje povedal kar na ravnost. “Ker prihajam iz vzhodne Evrope in imam še naglas, sem zvenel, kot da bi se na Willa drl kak nemški ali pa – še huje – kak ruski general,” se v prispevku na 24 ur spominja Okorn. Pravi, da je takrat skoraj izgubil službo.
Filmskega ustvarjanja se je naučil sam. V Sloveniji so ga zavrnili že pred leti, prav tako ni dobil podpore in denarnih sredstev za takratno snemanje filma. Tudi njegov študij ni potekal na AGRFT-ju, kot bi bilo za slovenskega scenarista za pričakovati. V tujini je podporo takoj dobil, pa ne zaradi poznanstev, ampak zaradi kakovosti njegovega scenarija. Sam je mnenja, da ga je večkratna zavrnitev v Sloveniji še bolj gnala k uspehu. “Brez vas danes ne bi bil tam, kjer sem,” pravi, “ampak bi životaril, bil verjetno v totalni depresiji in iskal način, da predčasno končam svoje življenje.” Nekdanji član upravnega odbora Marcel Štefančič pa je za Delo povedal, da “Okorn ima prav, da je lahko hvaležen, in tudi mi smo mu lahko, da ni ostal v Sloveniji. Ne moremo pa njegovega uspeha preslikati več let nazaj in reči, da bi lahko pri nas delal takšne uspešnice, če bi dobil priložnost. Šele na Poljskem se je izoblikoval kot režiser in se naučil ustvarjanja filmov. Začel je sodelovati tudi z dobro scenaristično ekipo, medtem ko bi pri nas kot večina verjetno delal filme na prvo žogo.” Skozi svoje ustvarjanje je prejel veliko nagrad, od zlate vstopnice, zlatega prstana, nagrade občinstva, nagrade režiserja, nagrade za najboljši film, nagrade za najboljši profesionalni celovečerec pa do zlate role. Danes je Okorn znan obraz po vseh medijih. Variety je Mitjo Okorna januarja uvrstila na svoj (zdaj že tradicionalni) seznam “Evropejcev, na katere je treba biti pozoren.”
Kot poroča prispevek na 24 ur njegovi najbližji pravijo, da mu je od prvega filma Tu pa tam pa do Hollywooda uspelo zaradi njegovega perfekcionizma. Sam prizna, da se na snemanju lahko sporeče z vsemi. To je pordil tudi Okornov asistent, Jan Belcl, ki je za 24 ur povedal: “On zahteva res 200 % od ljudi, ki z njim delajo. Ekipo vedno potiska preko vseh limitov. Ljudje pač ne radi delajo 18 ur na dan. Ampak on to dela z razlogom, saj je film na koncu vedno dober in uspešen. Smešno je, da potem vsi pozabimo na vsa kreganja in vse probleme in smo mnenja, da je z njim vredu delat.” Režiser odgovarja za umetniško podobo in nadzira tehnološko izdelavo filma, zato njegov pristop dela zagotovo ni napačen. 7 let je trajalo, da je uspel v Sloveniji, 7 let, da je uspel na Poljskem in 7 let, da je uspel tudi v Ameriki. Trdo delo je končen recept za njegov uspeh. In njegove uspehe štejemo, kot izjemne dosežke na področju filma in režije. Od Okorna lahko zagotovo še veliko pričakujemo.