Ministrica za izobraževanje, znanost in šport prof. dr. Simona Kustec je letos spomladi samozavestno zatrdila, da je odprtje osnovnih in srednjih šol prioriteta. Njena izjava je presenetila velik del javnosti, saj je Slovenija ena izmed evropskih držav, v kateri so bile šole in vrtci zaradi covid-19 epidemije najdlje zaprti.

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je pred začetkom šolskega leta 2020/2021 predstavilo štiri modele izobraževanja. Nekateri izmed modelov naj bi omogočali, da bi šolanje nadaljevali vsaj nekateri učenci. Kjub temu so se šole zaprle že konec oktobra 2020, kot eden izmed prvih ukrepov za obvladovanje epidemije. Meseci so minevali in z vseh strani so prihajali pozivi, da se rekordno dolgo zaprtje izobraževalnih ustanov prekine. Vse zaman. Pobude strokovnjakov in staršev o ponovnem odprtju šol so ostale neuslišane. Tudi na Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (SVIZ) so bili kritični do delovanja ministrice, saj je bila komunikacija z ministrstvom po njihovih besedah nejasna in prepočasna. Šolniki so navodila dobivali čez noč, ministrstvo jim ni podalo odgovorov na vsa vprašanja. Nevladne organizacije so opozarjale na katastrofalne posledice izobraževanja od doma na otroke in mladostnike. Veliko govora je bilo tudi o otrocih s posebnimi potrebami, ki so doma brez terapij in strokovnih obravnav.

Februarja 2021 je učencem, dijakom in staršem (končno) prekipelo. V več slovenskih mestih so začeli s protesti na ulicah, bojkotirali pouk na daljavo in zahtevali, da se izobraževalne ustanove odprejo.

In kakšne so bile posledice protestov? Polnoletni dijaki in ostali protestniki so dobili globe, mladoletni dijaki so morali na sodišče. Mesec kasneje, je eden od obtoženih dijakov s sodišča odkorakal brez kazni, z besedami: “Očitno je zmagal razum,”. Ministrica Kustec pa je namesto podpore dijakov, le te zgolj obsodila z besedami, češ da so mladi odrasli, ki naj sprejmejo odgovornost za svoja dejanja.

Po dolgo pričakovanem odprtju šol v marcu, so se začela porajati nova vprašanja. Predvsem o maturi; na katera je ministrica za izobraževanje nonšalantno odgovorila, da so se prejšnje leto nekatera vprašanja o maturi rešila “sama od sebe”.

V februarskem intervjuju za siol.net je dr. Simona Kustec povedala, da se z otrokoma ne pogovarja prav veliko o šoli. Mogoče ne bi bilo slabo, če bi se šolska ministrica več pogovarjala o šolanju, ne samo s svojima otrokoma, temveč tudi z drugimi učenci in ljudmi, ki o tem veliko vedo. Morebiti bi bilo še bolje, če bi malce več poslušala.