Motociklistična sezona dirkačev prvenstva motoGP se je komaj dobro zaključila, pa vendar so se s prvim dnem novega leta zgodili tektonski premiki, ki vodijo v novo sezono, ki se prične v začetku marca. Prihodi mlajših dirkačev iz šibkejšega razreda moto2 ter menjave moštev glavnih akterjev in kandidatov za naslov svetovnega prvaka sta le dva kamenčka v mozaiku, ki bosta sestavljala celotno sliko razburljivega prvenstva.
Španec Jorge Lorenzo je tri izmed svojih petih naslovov prvaka osvojil med elito, vedno pa ga je potrebno šteti v ožji izbor tistih, ki bodo krojili razplet na samem vrhu dirkaške razpredelnice. Svoje največje uspehe je dosegel na yamahinem motociklu, potem pa je leta 2017 srečo skušal poiskati pri Ducatiju. Tam mu niso šli povsem na roko, saj so mu določene komponente motocikla zagotovili šele v drugi sezoni nastopanja za moštvo iz Bolonje. Širša posoda za gorivo in nekaj drobnih nastavitev so takoj privedi do prve zmage, mačehovski odnos vodilnih v rdečem moštvu pa je Lorenza kljub dobrim predstavam odgnala k hondi.
Letos bo dirkal ob boku Marca Marqueza, petkratnega svetovnega prvaka kraljevega razreda, in kot so pokazala prva testiranja v Valencii ob koncu sezone, bo Lorenzo še kako velik trn v peti mladega šampiona. »Mislim, da Lorenzo dela napako, ker bo presedlal na hondo. To je specifičen motocikel in tisti, ki spremljajo razred motoGP od blizu, vedo, da to že dolgo ni več honda, temveč je Marquez na hondi tisti, ki dela razliko. On je tisti, ki lahko obvladuje ta motocikel na meji padca, Lorenzo pa bo sedaj, ko se je končno spoprijateljil z Ducatijem, odšel na neznan teren, »Marquezov teren«, je ob obisku Ljubljane za komercialno televizijo povedal nekdanji dirkač Kenny Roberts, vendar je lorenzo njegovo tezo ovrgel že ob prvem stiku z novim dirkalnikom. Medtem, ko se Lorenzo na novo sezono pripravlja v švicarskem Luganu, pa Marquez okreva po operaciji rame. Drugo polovico lanske sezone je namreč odpeljal s poškodovano ramo, to njegovo skrivnost pa je razkril šele dirko pred koncem, ko ga je ob proslavi že tretjega zaporednega naslova po rami nespretno potrepljal Britanec Scott Redding, ki je dirkal za Aprilio. Nedavno je Marquez na socialnem omrežju delil fotografijo, kako krepi mišice ramenskega obroča, da bo lahko že prva testiranja v februarju opravil brez bolečin, saj mora biti dobro fizično pripravljen na neizprosno podnebje Malezije.
Tretji kandidat za naslov je prav gotovo Andrea Dovizioso, ki so ga Italijani ustoličili pri Ducatiju, že drugo sezono zapored pa se mu je izmuznil tako željeni pokal za naslov prvaka elitnega razreda, ki ga še nima v svoji vitrini. Tudi v Italiji priljubljeni Desmo Dovi je v pripravah na novo sezono ubral drugačen pristop. Višinske priprave je oddelal v Livignu, motocikel pa je zamenjal za motorne sani. Po odhodu Lorenza, ki je bil še lani njegov moštveni tekmec, bo letos Dovi garažo delil z Danilom Petrucciem, očitno pa so v tovarni v okrožju Panigale želeli, da ducatijeva motocikla ostaneta pod nadzorom Italijanov.
Seveda ob naštevanju kandidatov za naslov ne moremo in ne smemo mimo ikone motošporta – Valentina Rossija. S svojo yamaho je že zadnji dve sezoni dokaj nekonkurenčen, pri svojih 40. letih, pa se bo vseeno podal v lov za tako željeni deseti naslov prvaka. Yamaha že dolgo ni bila tako nemočna kot zadnji dve sezoni, slasti zmage pa v tovarniškem moštvu niso okusili že dolgih 25 dirk. Tudi testiranja v Valencii ob koncu lanske sezone niso bila vzpodbudna za dirkaškega doktorja, ko je za uradno spletno stran tekmovanja spregovoril o nelagodju in frustracijah: »Težko je, ko vidiš, da so v moštvu pripeljali nove materiale in komponente motocikla, potem pa se odpelješ na stezo in vidiš, da si obstal ali pa naredil le majhen korak naprej, medtem ko ostali bežijo v dolgih korakih. Še posebej v zadnjih dveh sezonah se je precej spremenilo razmerje moči. Pri Ducatiju so najeli večje število inženirjev, ki lahko naredijo več, pa tudi pri hondi želijo s podobnim pristopom ohraniti primat. Če želiš tekmovati v neizprosnem okolju, kot je prvenstvo motoGP, moraš slediti konkurenci. Želim si, da bi enak pristop ubrali tudi pri Yamahi«. Med pripravami se je dirkaški doktor udeležil rallyja Monza in tudi tam že šestič pokoril konkurenco, nadaljeval pa je z delom na svojem moto ranču, natančneje njegovi dirkaški akademiji, kjer je v tandemu s Francom Morbidellijem (Petronas Yamaha) na enduro motociklu premagal preostali dirkaški podmladek na dirki, dolgi 100 kilometrov. Tudi Rossi je zelo aktiven na socialnih omrežjih in fotografije razkrivajo, da si je med pripravami na novo sezono vzel čas za svoje novo dekle Francesco Sofio Novello in prijatelje. Skupaj so namreč smučali in deskali na snegu v Madonni Di Campiglio.
Rossijev moštveni tekmec Maverick Vinales je špansko pregovorno vraževernost podkrepil z menjavo številke na motociklu, ko je številko 25 zamenjal z 12, dejanje pa obrazložil z besedami »nov začetek« in to je bil prvi korak v priprave. Top Gun Maverick je lansko sezono in testiranja zaključil precej bolj optimističen kot moštveni tekmec. »Zadovoljen sem s tem napredkom, vendar smo še daleč od vodilnih moštev lanske sezone. Oprijema pnevmatike s podlago pri dodajanju plina je več, elektronika je nastavljena in deluje bolje kot prvi del lanske sezone, vendar sem od moštva in inženirjev zahteval dodatne komponente. Upam, da do testiranj v Sepangu zagotovijo željeno, saj se lahko le na ta način borim za naslov,« je v Valencii svoje občutke strnil Vinales, ki je del priprav na novo sezono izkoristil tudi za oddih v Indoneziji.
Na startni črti nove sezone bo na suzukiju ob Alexu Rinsu nevaren tudi novinec Joan Mir, Johann Zarco bo skušal obuditi KTM, Andrea Ianonne pa bo pomagal Aprili. Visokooktanski karavani se je pridružilo tudi moštvo Petronas Yamaha, katere barve bo poleg Morbidellija zastopal še en novinec Fabio Quartararo. Tako kot zadnjih nekaj sezon, ko navijače dirkači puščajo odprtih ust, bo prav gotovo podobno tudi letos, ko so se karte še malo bolj premešale in ko so med elito vstopili mladci, željni skalpa dirkaških ikon in prvakov. Kako so se na novo poglavje v dirkaški motoGP zgodbi pripravila moštva in dirkači, bo jasno že 8. februarja, ko se bodo dirkači podili in potili po Maleziji.