Primorka Helena Kosmina je svojo kariero začela že pri 21-ih letih. Pred tem je študirala na Pravni fakulteti v Ljubljani in se s trepalnicami ukvarjala le kot hobi. Sedaj je direktorica podjetja Arlen d.o.o., ki ima trenutno pod okriljem tri znamke: Xtreme Lashes, Dr. E. Voss Professional in Neyes Brows. Kosmina v podjetju skrbi predvsem za vodenje prodaje, komuniciranje s partnerji ter širjenje svojega strokovnega znanja prek izobraževanj in predavanj.
Kdaj in kako ste začeli razvijati svojo poslovno pot?
Najprej sem začela kot stilist, sicer ena izmed prvih v Sloveniji za to znamko, ampak so bile pred mano lastnice, ki so imele franšizo. Ko so me izobrazile, so se odločile za selitev v Avstralijo in mi ponudile odkup podjetja in salona. Tako sem leta 2012 prevzela salon, potem pa se je vse skupaj začelo razvijati v distribucijo.
Kdaj ste začutili, da študij prava ni za vas?
Pravo mi je še vedno zelo všeč, a je nastala situacija, kjer sem se morala odločiti »ali ali«. Zaradi časovne stiske sem se izpisala iz ljubljanske univerze in se vpisala na pravo v Novi Gorici. A takrat sem že imela salon, kamor je prihajalo nekaj rednih strank. Zaradi primanjkovanja časa se predavanj nisem udeleževala in sem se izpisala.
Vas je bilo na začetku samostojne poslovne poti strah, ste bili negotovi?
Ne, ni me bilo strah, saj so me doma zelo podpirali. Ko sem jim predstavila idejo o podaljševanju trepalnic, so sprva to jemali kot hec oziroma hobi. Nisem imela nikakršnih podjetniških izkušenj in si ne bi upala iti v to, če me doma ne bi podpirali, predvsem oče, ki je zelo izkušen. Tudi iz finančnega vidika je bilo odkupiti franšizo od Xtreme Lashes velik zalogaj. Kot študentka nisem bila kreditno sposobna, zato mi je na začetku pomagal investirati moj dedek.
Tečaj za Xtreme Lashes ste obiskali najprej v Sloveniji in nato na sedežu znamke v Houstonu. Kaj vas je na tej znamki tako navdušilo, da ste se odločili prav zanjo?
Sedaj je mogoče težko verjeti, vendar sem bila včasih tiha, mirna in sramežljiva. Trepalnice so mi na nek način pomagale do boljše samozavesti. Pomembno pa je tudi, da je podaljševanje pri Xtreme Lashes varna izbira. Ker so moje oči zelo občutljive, me je navdušilo predvsem to, da jih ti produkti niso dražili, sigurna pa sem bila tudi v njihovo kakovost. Šele ko sem odšla v Ameriko na sedež podjetja pa sem izvedela, da je Xtreme Lashes vodilni na tem področju.
Vas je naziv direktorice in na splošno uspeh spremenil kot osebo?
Doma se konstantno pogovarjamo o podjetju in na tem področju pride tudi do nesporazumov. Vmes sem začutila, da se spreminjam, predvsem ko se je vse skupaj začelo pojavljati v medijih, ampak sem to poskušala omiliti. Oče me velikokrat spomni, da to ni le naziv, ampak moraš s tem sprejeti določene odgovornosti. Brez njegovih nasvetov bi bila danes situacija drugačna. Mnogokrat mi reče, naj se odločim, ali bom delala na sebi in na tem, da bom prepoznavna jaz ali da bo prepoznavna moja znamka. Odločila sem se za promocijo znamke.
S kakšnimi težavami se v podjetju največkrat spopadate?
Največjo težavo mi predstavlja to, da ne morem izklopiti. Moje delo se ne konča, ko pridem domov, saj misli ne morem izklopiti niti med vikendi, prazniki ali dopustom. Zgodi se tudi, da ne znam kontrolirati stresa in lahko zbolim, a se to učim nadzirati. Veliko je stvari, ki jih moram imeti pod kontrolo in se vsak dan znova naučim česa novega. Nikoli pa me ni preveč strah, saj imam v podjetju očeta, ki mu lahko absolutno zaupam in skupaj rešujeva ”težave”.
Podaljševanje trepalnic je postalo trend, za katerega se odloča vedno več žensk. Kaj je glavna konkurenčna prednost vaših storitev?
Naša glavna prednost je prav gotovo posebno lepilo, ki prihaja iz Amerike. Kakovost opazim že pri sebi, saj ob uporabi drugega lepila dobim alergično reakcijo. Druga prednost je vodenje izobraževanj po modelu, ki ga je ustvaril Xtreme Lashes – tečajnicam smo po izobraževanju na voljo za vajo in podporo, ki je zelo pomembna. Trener mora biti svoji tečajnici glede vprašanj na voljo še en mesec po tečaju. Dosti pohval dobivamo na račun logistike, saj poskušamo vsaki stranki odgovoriti ter dostaviti material v čim krajšem času.
Koliko ljudi imate trenutno zaposlenih in kakšna je njihova vloga v podjetju?
Trenutno smo zaposleni trije – oče, ki vodi back-office, jaz, ki vodim izobraževanja, prodajo in skrbim za večje stranke, eno osebo pa imamo zaposleno za logistiko. Poleg tega delam večinoma z zunanjimi sodelavci. Imam trenerje za vse tri znamke, ki v naših prostorih vodijo izobraževanja. So posebej usposobljeni in jim zaupam, saj z njimi delam že več let.
Vodite tudi izobraževanja za bodoče stiliste v Sloveniji in na Hrvaškem. Se veliko žensk odloča za tečaje?
Da, veliko kandidatk se odloči za izobraževanja pri nas. Enkrat na mesec so razpisani skupinski tečaji, na voljo pa so tudi individualni tečaji.
Ali tečaje opravijo vse kandidatke?
Tečaj opravijo vse, ki se udeležijo dvodnevnega izobraževanja in dobijo potrdilo, da so ga opravile. Tukaj ni dilem, ne dobijo pa vse certifikata.
Kaj je najpogostejši razlog, da kandidatke ne prejmejo certifikata?
Kandidatke morajo po tečaju povaditi in nas potem kontaktirati, da se dogovorimo za individualni termin. Če ocenim, da je kandidatka primerna, prejme certifikat, ki pri nas ni plačljiv. Če pa vidim, da vsega še ni dodobra osvojila, se pogovorimo in poskušamo rešiti težave, ponudim pa jim tudi brezplačni ponovni obisk izobraževanja. Do problema pride predvsem pri takih, ki pridejo na tečaj in se po njem ne posvečajo vaji.
Nedavno ste pričeli sodelovati še z kozmetiko Dr. E. Voss Professional. Kako usklajujete toliko stvari hkrati?
Zelo je težko. Pomembno je, da si naredim prednostno listo. Največ časa nam trenutno jemlje Dr. E. Voss Professional, saj sta Neyes Brows in Xtreme Lashes že nekako ustaljena. Zahtevno je predvsem zato, ker smo spremenili naš tip strank. Delamo večinoma z zdravniki, kar je za nas nekaj novega. Potrebno je skrbeti za izobraževanja in dogodke, prihaja pa tudi ogromno novih produktov. Na list papirja si enkrat mesečno napišem plan, imam pa tudi letni plan. Pogledam, kaj so glavne zadeve in jih poskušam v čim večji meri izpeljati. A vendar sem se naučila, da če ti uspe izpeljati le tretjino od načrtovanega, si že zmagal.
Imeli ste že kar nekaj uspešnih poslovnih idej. Kakšni so vaši načrti za prihodnost?
Trenutno posvečamo svoj čas razvoju Dr. E. Voss Professional, na katerem je glavni fokus, saj imamo še ogromno dela. V novembru bo Slovenijo obiskal Dr. Voss in da tako osebo pripeljemo sem, je kar velik projekt. V bližnji prihodnosti nimam namena prevzeti novih znamk. Ko sem bila par let mlajša, sem bila zelo požrešna in sem hotela prevzeti veliko zadev, kot bolj odrasla pa sem ugotovila, da je bolje najprej poskrbeti za to, kar že imam in potem nadaljujem. Cilj je, da še bolj izobražujemo, tako sebe, kot druge, in da dobivamo res dobre poslovne partnerje, s katerimi bomo sodelovali v prihodnosti. V decembru pa si bom po dolgem času vzela dopust, ki ga močno rabim.