Luka Štigl: »Želel sem si ustvarjati z Jernejem Šugmanom, ampak ta vlak je že odpeljal.”

Luka Štigl je mlad ustvarjalec filmskih, televizijskih, spletnih vsebin, v zadnjih letih predvsem serij. Večina Luko pozna kot režiserja nove slovenske serije Hiša ljubezni, ki jo je napisal skupaj s svojo partnerko Sanjo Raičević, producentko. Luka je ustanovitelj lastne video agencije Square me, ki deluje že od leta 2013. Njegova pot se je začela z ustvarjanjem kratkih video posnetkov za Youtube, do sedaj pa je posnel že veliko filmov in serij, na primer Truplo, Stockholm, ’91, Skriti Escape Room ter Hiša ljubezni. Ko svojega časa ne posveča nastajanju novih slovenskih serij ali filmov, se ukvarja s snemanjem in režiranjem kratkih oglasnih video vsebin za večje slovenske in tuje naročnike.

1. Glede na to, da smo se kar težko uskladili, me zanima, kako izgleda vaš tipičen teden?
Tipičen teden izgleda tako, da si noben teden med sabo ni enak, torej tipičnega tedna pri meni ni. Odvisno je, v kateri fazi projektov smo. Ko snemamo, izgleda tako, da imam štiri 12 urne snemalne dneve in takrat se vse vrti okoli snemanja. Mesec po snemanju bi moj teden izgledal tako, da bi vsak dan preživel v studiu, kjer bi urejal barve in zvok. Pol leta kasneje bi pisal besedila za nove projekte, skratka zelo raznoliko. Trenutno pa moji tedni potekajo tako, da hodim na oglede lokacij za nova snemanja, imam sestanke in pišem nove scenarije.
2. Ravno prejšnji teden je bila objavljena zadnja epizoda prve sezone nove serije Hiša ljubezni. Kakšen je bil odziv gledalcev na serijo, vas je kaj presenetilo?
Mi kot ekipa smo upali in tudi verjeli, da bo serija dobro sprejeta in gledana. Čeprav nikoli ne veš zares kako bo, ko ustvariš nekaj novega. Glede na to kakšna je tema, nismo mogli vedeti, kako bodo ljudje to sprejeli in ali bo morda serija koga zmotila. Imeli smo strah, da bi ljudi tema že na začetku odvrnila od gledanja, brez da bi sploh preverili na kakšen način smo serijo predstavili. Kdor je serijo gledal, pa ve, da ni takšna kot morda izpade na začetku. Gledalci so se obdržali skozi celotno sezono in rezultati so super. Čakamo sicer še končne številke, ampak števila sprotnih ogledov so precej nad pričakovanji.
3. Kakšni pa ste po naravi vi, serije »binge watchate« ali pogledate vsak teden novo epizodo?
Včasih sva s Sanjo, mojo partnerko, zelo rada serije »binge watchala«, sedaj sva pa že toliko serij pregledala, da sploh nimava več veliko zbire, zato gledava bolj sproti. Včasih je Netflix epizode objavil naenkrat in se je dalo »binge watchat«, HBO je objavljal samo eno na enkrat, sedaj pa ni več pravil. Tudi mi smo sedaj prvič Hišo ljubezni objavljali tedensko, medtem ko pri seriji Truplo smo objavili vse naenkrat. Se pa tu pojavlja problem, na primer Netflix izbriše veliko serij in ljudje nimajo več zaupanja, zato raje počakajo, da se nabere vsaj nekaj delov. Medtem Netflix dojame, da ima serija premalo ogledov in jo izbriše v celoti, zato so tu z ljudmi v nekem začaranem krogu.
4. Kdo vse je del ekipe Square me?
Smo zelo mala ekipa, ki se razširi po potrebi. Jaz in Sebastjan Oblak vodiva podjetje, Sanja mi pomaga razvijati avtorske projekte. Del ekipe sta še Nika Sretenović in Mitja Velkavrh. To je ta del ekipe, ki je vedno enak. Potem pa se po potrebi pridružijo še ostali. Pri manjših reklamah je to okoli 10 ljudi, pri seriji pa približno 80.
5. Kako s partnerko Sanjo ločujeta posel od zasebnega življenja?
Zelo težko, ga sploh ne. Redko zasebno prineseva v posel, ampak posel pa zelo pogosto v zasebno življenje. Vsak dan narediva 10000 korakov in od tega se 8000 korakov pogovarjava o projektih. Na sploh pa nama gre prepletanje tega kar dobro.
6. S snemanjem sta se s Sanjo začela ukvarjati kot hobi. Kdaj je ta hobi postal vajin posel?
Začela sva s spletno nadaljevanko Model fnt prjatu, nadaljevala z Mikičevimi fitnes sistemi. Takrat je on dobil prehranska dopolnila, ki smo jih uporabljali v posnetkih, torej je bil on prvi, ki je karkoli sploh dobil iz našega ustvarjanja. S Sebastjanom sva leta 2013 ustvarila podjetje Square me za snemanje reklam. Šele leta 2018 pa sem se podjetju posvetil stoodstotno. Prej sva oba s Sanjo imela redni zaposlitvi. Jaz sem sedem let delal pri podjetju Proplus. Najprej sem opravil delo v službi in se šele popoldne posvetil lastni agenciji, kar je pomenilo, da so bili moji delavniki dolgi tudi po 16 ur. Usklajevanje urnikov je bilo takrat precej naporno. Prva je službo pustila Sanja, pol leta kasneje, med prvo in drugo sezono Trupla, pa sem službo pustil tudi jaz. Za to odločitev naju je navdihnil Edin Latić, ko je rekel Sanji: »Če ne boš zdaj dala odpovedi, je ne boš nikoli.« Oba sva se strinjala z njim in naredila ta velik korak.
7. Sanja je igrala v seriji Truplo, se morda vidi še v kakšni vlogi?
To ni bila njena ambicija, mislim da nima želje biti ponovno pred kamero. Veliko ljubše ji je biti za kamero, čeprav se je odlično znašla v tej vlogi.
8. Je tudi v tem poslu tako, da kdaj preprosto ni dela?
Absolutno. V tem letu se skoraj vsi ustvarjalci pritožujejo, da je manj dela. Mi smo imeli veliko srečo, da letos delamo več kot kadarkoli prej. Serije se po navadi snemajo med majem in septembrom, tudi reklame se posnamejo septembra. Zato sta januar in februar zelo pogosto
mrtva meseca, ko sploh ni dela. Takrat rabiš srečo, da pride delo čimprej nazaj.
9. S katerim od igralcev vam je bilo do sedaj najbolje sodelovati?
Najbolj me je presenetil Gregor Gruden, ki v Hiši ljubezni igra Leona, zato sva ga s Sanjo povabila tudi k naslednjem projektu, ki ga ravno pripravljava. Energijsko smo se zelo ujeli, res je izjemno talentiran in manj uporabljen igralec. Vsa igralska zasedba Hiše ljubezni mi je bila super. Všeč mi je, da smo sodelovali z Zvezdano Mlakar, ker ko se lotiš nečesa takšnega, ne veš kdo bo za in kdo ne bo, zato sem res vesel, da je želela sodelovati v našem projektu. Drugače pa seveda naši običajni talenti, ki jih imamo, Matej Puc, Karin Komljanec, Luka Cimprič prav tako nedvomno obvlada komedijo, tudi Zala Djurić je odlično odigrala vlogo… Vsak je doprinesel svoj košček in z zasedbo Hiše ljubezni sem res zadovoljen. Želel sem si še ustvarjati z Jernejem Šugmanom, ampak ta vlak je že odpeljal, saj se je žal poslovil od nas.
10. Od kje ste črpali ideje za nastanek Hiše ljubezni?
Dolgo sva s Sanjo razmišljala kaj bi lahko naredila. Po nekaj neuspelih poskusih sva se odločila, da probava s tako rečeno »work place comedy«. Takšnih serij je že ogromno, vse od bolnišnice, TV postaj, restavracije, pisarne, vesoljske postaje… Tako sva prišla do ideje za javno hišo, ki še ni bila uporabljena nikjer, od tu naprej pa je prišla ideja za Hišo ljubezni.
11. Kako ste izbirali igralsko zasedbo serije?
S Sanjo sva dneve in dneve raziskovala in iskala igralce. Morala sva gledati slovenske filme, it v gledališče, gledati videospote…Treba je najti tudi koga, ki je nov. S tem se nabere kar nekaj dela, ampak samo na tak način lahko sestaviš res dober ansambel. Pri Hiši ljubezni smo imeli veliko srečo, da je bila večina zasedbe takoj za. Nekateri so sicer takoj povedali, da iz različnih razlogov ne bi sodelovali. Je pa nekdo, ki ga ne bi rad izpostavljal, sprva rekel, da se v takšni temi ne vidi, pa je na koncu vseeno pristal na vlogo, ko je prebral scenarij za celotno sezono.
12. Kaj naredite, ko zmanjka idej za pisanje scenarija?
Probam čimbolj zgodaj zjutraj pisati besedilo, ko še imam energijo. Ko sem utrujen, grem pisat bolj umirjene scene, ko sem slabe volje pišem napete scene. Najtežje pa je biti vedno dobre volje za pisanje komedije. Komedije jaz ne morem pisati, če sem utrujen ali slabe volje. Ko zmanjka idej grem na sprehod, da malo zbistrim glavo.
13. Ste za pomoč pri pisanju besedila kdaj uporabljali umetno inteligenco?
Nikoli je nisem in mislim, da bo tako tudi ostalo. Ljudje želimo ohraniti užitek nečesa, kar je nekdo ustvaril sam. Če bi uporabljal umetno inteligenco za pisanje scenarijev, bi le ti izgubili svoj pomen.
14. Ali lahko pričakujemo drugo sezono serije Hiša ljubezni?
To še ne ve nihče. Sicer je v nastajanju, če bo realizirana, pa je odvisno od več dejavnikov. Prva sezona se je zaključila tako, da tudi če je to čisti konec Hiše ljubezni, je v redu. Kaj več pa zaenkrat še ne morem izdati.
15. V zadnjem času lahko na slovenski sceni opazimo kar nekaj novih serij. Kaj mislite, da je razlog, da jih Slovenci radi spremljajo?
Mislim, da Slovenci na sploh radi spremljajo serije, ampak se jih je vedno delalo premalo. Tudi sedaj jih je manj, kot recimo tri leta nazaj, kar je po mojem mnenju škoda. V 90. letih smo zelo radi gledali tuje serije, mi smo gledali angleške risanke, na Štajerskem so gledali nemške, na Primorskem italijanske…Odraščali smo s tujim jezikom, in ko so prišle tuje serije se nam je to zdelo popolnoma normalno. Sedaj pa so otroci navajeni slovenskih risank, oziroma vsaj sinhroniziranih, zato pričakujejo tudi v odrasli dobi slovenske vsebine.
16. Koliko vam pomenijo vsa priznanja in nagrade, ki ste jih do sedaj prejeli za svoje delo?
To je potrditev, da delamo prav, ampak mi vseeno več pomeni, da vem, da ljudje radi gledajo to, kar ustvarimo. Če izbiram med nagrado in tem, da serijo pogleda čim več ljudi, izberem to drugo, ker je ravno njim namenjeno naše delo. Mi je pa veliko pomenila nagrada Muvit, ki je bila zame prvo večje priznanje.
17. Katero vaše delo vam je najljubše in zakaj?
Mislim, da bo to vedno Truplo. Samo zaradi tega, ker je nek prelom v našem ustvarjanju, ko smo lahko naredili nekaj, čisto po naših željah. Truplo bo vse, ki smo sodelovali, za vedno povezoval. Ko pogledam Hišo ljubezni, vidim kako daleč smo prišli, ampak Truplo pa daje res nekakšen poseben občutek in vedno bom ta projekt nosil blizu srca.
18. Je v nastajanju že kakšen nov večji projekt?
Piše se druga sezona Hiše ljubezni, ampak kot sem že omenil ne vemo, ali se bo zares zgodila. Delamo pa ravno krajši film, ki bo naše prvo sodelovanje s Slovenskim filmskim centrom. Nikoli nismo ničesar prijavili na razpis in sedaj, ko smo prijavili prihajajoči film, smo razpis tudi prejeli, kar je bilo veliko presenečenje in potrditev. Naš glavni fokus je torej na tem, se pa vedno odvija hkrati več projektov.

Prejšnji članekPodtikanje drog med mladimi, 2. del
Naslednji članekRazvoj slovenske DJ kulture